Handhaving op de Noordermarkt
door Erik Veld - MUG Magazine
door #HoeGaatHetEchtMetJe
”We hebben heel veel geleerd van de corona tijd. Dat afstand ook heel goed is. Zo leer je elkaar beter kennen. Ik zit in een band. We oefenen op afstand sinds kort. Je ziet dat de muziek beter wordt. Ze gaan minder fouten maken. Als we in een klein groepje spelen dan spelen we door elkaar, op elkaar. Het is geen vraag of antwoord meer, het is meer zo: ik ga achter die drummer schuilen, dan horen ze mijn fouten niet. Nu moeten de muzikanten gewoon hun lijnen leren.” Edgar
”Mensen groeien uit elkaar, dat vind ik wel jammer. Wij zijn toch meer familiair. We missen onze broers, zuster, nichten. Hollandse mensen hebben heel weinig nichten. Ze zijn er, maar families zijn niet zo close. Je hebt misschien één broer, je ziet hem af en toe. Je nicht loop je voorbij. Familie is: vader, moeder, kinderen, klaar. Bij ons is dat niet zo. Maar met de Corona wordt het wel zo en dat is gewoon jammer.” Edgar
***
#HoeGaatHetEchtMetJe is een community-kunstproject over de (on)zichtbaarheid tijdens de corona-crisis. De campagne geldt als spreekbuis voor de lokale gemeenschap, een poëtische noot in het sociale, politieke en culturele debat tijdens Covid-19, tentoongesteld op billboards in de publieke ruimte van de stad. Het is een campagne in taal en beeld die het gesprek aanwakkert over hoe we elkaar voortaan kunnen horen, zien en helpen. Geïnspireerd op de vraag die we elkaar vaker zijn gaan stellen: Hoe Gaat Het Echt Met Je?
Community kunstenaar Amsterdam Zuid-Oost: Nina Karim van Oort
Quote poster: Edgar, muzikant
Initiatiefnemers: Merel Noorlander en Arthur Kneepkens. Assistentie: Jovana Stulic.
Grafisch vormgeving: Yuri Veerman
Foto poster campagne: Nina Karim van Oort
#HoeGaatHetEchtMetJe