Filteren

Wis alle filters

Op onderwerp

Op medium

#HoeGaatHetEchtMetJe

door #HoeGaatHetEchtMetJe


Nu zit ik als sekswerker zonder financiële regeling, en als zwart transpersoon met extra paspoortcontrole en racisme op straat.’
Anoniem, Trans United Europe


Na drie maanden ging ik het wel heel erg missen. Dan loop ik over de Wallen en dan zou ik anders even ergens naar binnen zijn gewipt. Letterlijk en figuurlijk.’
Nico, wandelaar

 

‘Sekswerk in tijden van corona. Bij mensen op leeftijd zou je wel uitkijken. Maar een jonge knul van 30. Waarom zou dat niet kunnen?’
Melissa, sekswerker



Volgens Melissa hebben mensen meestal niet zo’n realistisch beeld van wat sekswerk nu concreet inhoudt. Het kan wat haar betreft net zo veilig worden uitgevoerd als het werk van een fysiotherapeute of schoonheidsspecialist. Toch moest ze veel langer wachten op een versoepeling van de regels. Terwijl veiligheid en hygiëne een basisgegeven is in haar vak. Wat meer vertrouwen in haar professionele beoordelingsvermogen zou ze wel waarderen. 

 

Merel Noorlander en Arthur Kneepkens gingen in gesprek met sekswerkers en een wandelaar in Amsterdam Centrum. Over hun politieke lobby, podcasts en de impact van Covid op online sekswerk, pornoproducties en de Wallen zelf.

 

***

 

#HoeGaatHetEchtMetJe is een community-kunstproject over de (on)zichtbaarheid tijdens de corona-crisis. De campagne geldt als spreekbuis voor de lokale gemeenschap, een poëtische noot in het sociale, politieke en culturele debat tijdens Covid-19, tentoongesteld op billboards in de publieke ruimte van de stad. Het is een campagne in taal en beeld die het gesprek aanwakkert over hoe we elkaar voortaan kunnen horen, zien en helpen. Geïnspireerd op de vraag die we elkaar vaker zijn gaan stellen: Hoe Gaat Het Echt Met Je?

Initiatiefnemers / community kunstenaars Amsterdam Centrum: Merel Noorlander en Arthur Kneepkens. Assistentie: Jovana Stulic.

Geïnterviewden: Niki, Bear, Melissa (PIC Amsterdam),Trans United Europe / BPOC Trans network, Amsterdam, Nico. 

Grafisch vormgeving: Yuri Veerman.

Foto postercampagne: Jovana Stulic

#HoeGaatHetEchtMetJe


Onze
partners